Üretkenlik

Gerçekten işe yarayan ilginç kurumsal teşvikler

İş gücümüzü memnun etmek için yüksek maaştan daha fazlasını sunmamız gerekiyor. Yeni bir araştırmaya göre, insanların %57’sinin iş seçerken en çok önem verdiği hususlar arasında ikramiyeler ve sosyal haklar yer alıyor. Yaklaşık %80’i ise maaş artışı yerine yeni ikramiyeleri tercih ediyor. Çalışanlar bu trendin farkına vardıkça ve şirketler en iyi çalışanları cezbetmek ve elde tutmak için rekabet ettikçe, yeni ikramiyeler daha yaratıcı ve çekici hale geliyor. Beğendiklerimizden birkaçını burada sunuyoruz.

Mor Jetonlar.Adı öyle olsa bile, bu jetonlar mor ve hatta jeton olmak zorunda bile değil. Yine de Singapur’daki flört uygulaması yaratıcısı LunchClick şirketinin yaratıcı planının arkasındaki ilke gayet yalın bir zekaya sahip. Çalışanlar, iyi bir şey yapan çalışma arkadaşlarına her seferinde bir Mor Jeton veriyor. Bu jetonlar daha sonra sinema biletlerinden serbest zamana kadar çeşitli ödüllere dönüşüyor.

Spor dersleri. Sağlıklı bir iş gücü oluşturmanın ticari bakımdan mantıklı olduğunu hepimiz biliyoruz. Ancak giderek artan sayıda şirket, standart sağlık planlarının ötesine geçerek kendi ortamları, değerleri ve çeşitliliklerine uygun spor paketleri sunuyor. Örneğin, küresel mali haberleşme şirketi Swift, kendi çalışanlarına yoga, pinpon, yüzme ve Çigong imkanı sunuyor.

Sıra dışı aktiviteler. Yenilikçi ve genç bir şirketin, çalışanları için yaratıcı teşvikler sunması beklenebilir. Güney Afrika’daki Missing Link gibi bir kurumsal iletişim şirketinin ücretsiz dövme imkanı sunması veya Dropbox’ın çalışanlarına müzik stüdyosu kurmasıysa beklenmedik bir şey. Ama artık durum bu ve bu tür yan hakların, kendini ifade etme ve marka kimlikleriyle özdeşleşirken yaratıcı özgürlüğe yer açma anlamında çalışanları teşvik ettiğini biliyorlar.

Yaşam ve kariyer koçluğu. ABD’li Proje Yönetimi yazılım şirketi Asana’nın amacı, insanlara işlerinde yardımcı olmak. Bu durum şirketin çalışanlarına verdiği ikramiyelerde de görülüyor. Şirketin tüm çalışanları, kariyerlerinde ve özel hayatlarında potansiyellerine ulaşmak için, mesai dışında yöneticilik ve yaşam koçluğu sınıflarına katılabiliyor.

Seyahat. Hayat ofiste başlayıp ofiste bitmiyor; başarılı ikramiyeler de bunu yansıtıyor. Seyahat imkanı sunmak hem çalışanlara işlerini yeniden sevdirirken hem de biraz rahatlama ve sorumluluklardan uzaklaşma olanağı tanıyor. Örneğin snowboard malzemesi üreten Burton, kayak pisti biletleri sunarken Airbnb, çalışanlarına dünyayı gezmeleri ve sitedeki evlerde kalmaları için her yıl 2000 dolar veriyor.

Aile danışmanlığı. İş ve özel hayat dengesini sürdürmek kolay değildir ve stres bazen aile yaşamına yansır. Hindistanlı IT hizmetleri şirketi RMSI; ebeveynlik, ilişki danışmanlığı ve çocuk psikolojisi seansları düzenleyerek bu soruna çözüm bulma yolunda kararlı adımlar attı. Bir tür sanat terapisi olarak fotoğrafçılık, resim ve gitar kursları da düzenliyorlar.

Gün ortasında kısa uyku çekilen mekanlar. Tüm bu iş ve eğlence aktivitelerinin ardından bir süre dinlenmek isteyebilirsiniz. Aslında araştırmalara göre, işte yorgunluğun maliyeti sadece ABD’de 411 milyar dolar. Google ve Hootsuite’in de aralarında bulunduğu çok sayıda şirket, çalışanlarının arada bir uyumak ve dinlenmek için gidebileceği yerler ve dinlenme alanları sunmaya çalışıyor.

Çalışanlara verilen ikramiyeler ve sosyal haklar artık bir gelenek olmaktan çıkıp bir adım öteye geçiyor. İş gücünüze uygun bir teklif sunduğunuzda, bunun şirketiniz için de harika sonuçlar doğurabileceğini göreceksiniz.