LinkedIn's Jason Miller

Üretkenlik

LinkedIn çalışanı Jason Miller küçük ölçekli işletmelere ne gibi tavsiyelerde bulunuyor?

Dünya çapında 550 milyondan fazla kullanıcısı olan LinkedIn, küçük ölçekli işletmelerin göz ardı etme şansının olmadığı sosyal bir ağdır. LinkedIn’de küresel içerik ve sosyal medya pazarlamasından sorumlu grup yöneticisi Jason Miller, bu makalede işletme başarısını en üst düzeye çıkarma konusundaki sorularınızı cevaplıyor.

 

LinkedIn’i kullanarak şirket profilimi nasıl geliştirebilirim?

İşletmenizin başarısının temelinde çoğunlukla oluşturduğunuz ağlar ve kurduğunuz bağlantılar yer alır. Bu, gerçek dünyada olduğu kadar çevrimiçi ortamda da geçerlidir ve LinkedIn açısından bakıldığında şirket sayfanızı oluşturup optimize ederek bu başarıyı kolayca elde edebilirsiniz. Bu sayfa, şirketinizin hikayesini anlatıp haber ve güncellemeleri paylaşabileceğiniz bir ana merkezdir. Üstelik işletmeniz büyüdükçe iş fırsatlarını paylaşmak için de ideal bir yerdir, hatta potansiyel çalışanlarınıza şirketinizde çalışmanın nasıl olduğunu göstermek için bir kariyer sayfası bile oluşturabilirsiniz. Hem sizin profilinizde hem de diğer tüm çalışanlarınızın kişisel profillerinde şirket sayfanızın referans olarak verilmesi de aynı şekilde önemlidir. Profilinizin yanı sıra profil resminizin ve arka plan resminizin de işletmenizin değerlerini yansıttığından emin olun.

Ağımı genişletmemin en iyi yolu nedir?

Tıpkı gerçek dünyada olduğu gibi hâlihazırda sahip olduğunuz bağlantıları düşünüp işe onlardan başlayın. LinkedIn’de kişisel profilinizi oluşturduktan sonra platformda tanıdığınız insanları bulabilmeniz için e-posta kişilerinizi aktarmanız istenir. Bağlantı kurduktan sonra bu kişilerle tekrar etkileşime geçmeye çalışabilirsiniz.

İşletmemin çıkarları için bağlantılarımdan nasıl faydalanabilirim?

Birçok üyemiz, LinkedIn Matched Audiences’ın sahip oldukları tüm e-posta adreslerinin listesini yükleyebilen bağlantı hedefleme özelliğini faydalı buluyor. Bu adresleri kullanarak sponsorlu içeriklerinizi işletmenizle ilişkisi olan kişilere yönlendirebilirsiniz. Tek yapmanız gereken, içeriklerin hedef kitlenize uygun olduğundan emin olmak.

Nasıl daha fazla potansiyel müşteri bulabilirim?

İşletmenizin insanların ilk aklına gelen firma olmasını istersiniz. LinkedIn’de hedefiniz, bağlantılarınızın akışında aktif olarak varlık göstermektir. Bunu, LinkedIn akışınızda düzenli aralıklarla faydalı içerikler (tercihen işletmeniz ve uzmanlık alanınızla ilgili hikayeler) yayınlayıp paylaşarak kolayca başarabilirsiniz. Ayrıca işletmenize en uygun kitlelere ulaşabilmek için uzun ve ayrıntılı içerikler yayınlayıp bunları şirket güncellemeleri ya da sponsorlu içerikler aracılığıyla da paylaşabilirsiniz.

Güncelleme paylaşmanın altın kuralı nedir?

Sohbet etmek gibi düşünün: Kimse utanç duymadan sürekli kendisinin reklamını yapan kişilerle konuşmak istemez. İşletmenizi tanıtan her paylaşımınızdan sonra reklam niteliği taşımayıp yalnızca hedef kitlenize değer katmaya odaklanan üç gönderi paylaşın. Sözlerinin değerli olduğunu düşündüğünüz kişilerin yayınladıkları gönderileri paylaşmak, kuruluşunuza olumlu bir şekilde yansır.

 Jason Miller: "LinkedIn’de hedefiniz, bağlantılarınızın akışında aktif olarak varlık göstermektir."

 

LinkedIn aracılığıyla yetenekli kişilere nasıl ulaşabilirim?

Başlangıç olarak şirket sayfanızdaki kariyerle ilgili bölümlerin eksiksiz olduğundan emin olun, böylece işletmenizdeki çalışma deneyimini gözler önüne serebilirsiniz. Şirketinizdeki açık pozisyonları yayınlayıp bunları hem kendi ağınızda hem de diğer çalışanların ağlarında paylaşın. Bunun yanı sıra işletmenizde çalışmanın avantajlarını vurgulayan içerikler paylaşmayı da unutmayın. Pozisyonlara en uygun kişilere ulaşmak için LinkedIn’in iş ilanları ve sponsorlu e-postalara yönelik, beceriye dayalı hedefleme özelliğinden faydalanabilirsiniz. Eğer hızlı büyüyen bir işletmeniz varsa LinkedIn’in bir yetenek havuzu oluşturmanıza yardımcı olan işe alım paketine yatırım yapmayı da düşünebilirsiniz.

Küçük ölçekli işletmeler için en akıllı araçlar hangileridir?

Uygulama içi video özelliği bana göre oldukça büyük bir fırsat. Artık akıllı telefonunuzla video çekip bu videoyu doğrudan cep telefonunuzdan LinkedIn akışınızda paylaşabiliyorsunuz. Soruları yanıtlayan, güncel konulardan haberdar ve ilgi çekici bir düşünce lideri olabilmek için harika bir yöntem. Örneğin bir konferansta en önemli noktalarla ilgili görüşlerinizi paylaştığınız kısa bir video çekerek bunu doğrudan akışınızda paylaşabilirsiniz. İşletmenizde üretim yapılıyorsa ürünlerinizin kısa tanıtım videolarını çekebilirsiniz. Çeşitli hizmet ve çözümlerin sunulduğu bir şirketiniz varsa potansiyel müşterilerinizin yaşamlarını kolaylaştıracak püf noktalarını da paylaşabilirsiniz.

LinkedIn’in kullanabileceğim başka sırları var mı?

LinkedIn profilinizi güçlendirmek için şu an yürüttüğünüz tüm pazarlama faaliyetlerinden faydalanabilirsiniz. Tek yapmanız gereken noktaları birleştirmek. Örneğin ücretli arama kampanyaları yürütüyorsanız LinkedIn’in Kampanya Yöneticisi arayüzündeki beceri kutusuna arama terimlerinizi yazarak bu kampanyaları metin reklam kampanyalarına dönüştürebilirsiniz. LinkedIn, algoritmaları sayesinde size en uygun kitleleri önerecektir. Ayrıca arama temelli reklamlarınızın metinleri, metin reklam için iyi bir başlangıç noktasıdır. Yazdığınız tüm Twitter güncellemeleri, şirketinizin sayfasında yayınladığınız şirket güncellemelerine erişim için harika bir yoldur. LinkedIn’de işletmenize daha uygun kişilere ulaşabilmek için bunları sponsorlu içerik olarak tanıtabilirsiniz.

Ücretli hizmetlere yükseltmek bana bir şey kazandırır mı?

LinkedIn’de organik olarak yapabileceğiniz birçok şey var, başlangıçta bunlardan en verimli şekilde faydalanmaya çalışın. İşletmenizi hızlı bir şekilde büyütmek istiyorsanız bir süre sonra bu süreci pazarlama için ekstra bir bütçeyle desteklemeyi düşünebilirsiniz. Örneğin kullanıcıların bizzat kullandığı Campaign Manager portalında LinkedIn’in metin reklamları ve sponsorlu içerikleriyle deneme yaparken harcamalarınızı kontrol altında tutmak için günlük ve toplam bütçeler de belirleyebilirsiniz. Hangisini tercih ederseniz edin, insanlarla internet üzerinden etkileşime geçmenin gerçek hayatta etkileşime geçmekle çok benzer olduğunu unutmayın. Asıl konudan uzaklaşmayın, onları dinleyin ve onlarla gerçek bir diyalog kurmaya çalışın.

 


Jason Miller, LinkedIn’de küresel içerik ve sosyal medya pazarlaması grup lideri olarak çalışmaktadır.