Üretkenlik

İyi hissetme bölüm 2: İş yeri için 5 kolay farkındalık egzersizi

Reading Time: 2 minutes

Bu kadar çok insanın ‘farkındalık (mindfulness)’ ile ilgilenmesinin bir nedeni var. Bu eski Budist pratiği, göründüğünden daha fazlasına sahip ve birçok şirket bu uygulamaların potansiyel sağlık yararlarının farkına varıyor. Son araştırmalar farkındalık egzersizlerini günlük yaşama dahil etmenin stres hormonu kortizon üretimini düşürdüğünü, kaygı ve yorgunluk hissini azalttığını gösterdi. Bu nedenle, gün boyunca bu tekniklerin birkaçını denemek, daha etkili bir iş-yaşam dengesi kurmanıza yardımcı olabilir.

Bu egzersizler için özel araçlara ihtiyacınız olmadığından, işe gidip gelirken ve hatta masanızda bile deneyebilirsiniz. İşte günlük hayatınıza kolayca dahil edebileceğiniz beş hızlı farkındalık etkinliği.

 

Bir dakikalık meditasyon

Gözlerinizi kapatın ve yavaş yavaş nefes alıp verin. Göğüs kafesinizin yükselip alçalışına konsantre olun ve başka hiçbir şey düşünmeyin. Aklınıza başka düşünceler gelirse onları kabul edin ve gitmelerine izin verin; daha sonra dikkatinizi tekrar nefesinize getirin.

Bilinçli dinleme

Konuşmalar sırasında insanlar düşüncelere dalıp gidebilir. Meslektaşınız konuşurken cevabınızı düşünmek yerine, kafanızı boşaltın ve söylediklerini dinleyin. Yapılacaklar listenizi, akşam için planlarınızı veya geçmişteki sohbetleri düşünmemeye, anı yaşamaya çalışın. Böylece, daha fazla bilgi edinebilir ve iş yeri ilişkilerinizi geliştirebilirsiniz.

Gözlem oyunu

Yakınınızdaki herhangi bir nesneyi seçin (kurşun kalem, bilgisayar fareniz veya kravatınız) ve bir dakika boyunca ona odaklanın. Onu ilk kez görüyormuş gibi yapın. Şekli, dokusu ve yapısına dikkat edin. Bu egzersiz zihninizi boşaltmanıza ve çevrenizdeki günlük nesnelerle yeniden bağlantı kurmanıza yardımcı olabilir.

Anda kalın

Her zaman kullandığınız bir şeyi seçin (örneğin ofis mutfağındaki su ısıtıcısı) ve bir dakikalık farkındalık için odak noktası olarak kullanın. Onun teninizde nasıl hissettiğinizi, nasıl çalıştığını ve onu ne için kullandığınızı düşünün. Örneğin, bir su ısıtıcısının birkaç dakika içinde suyu nasıl kaynattığını, temiz suya ve elektriğe erişiminiz olduğu için ne kadar şanslı olduğunuzu düşünün.

Doğada mola verin

Bunun için, kalkıp masanızdan ayrılmanız gerekebilir, ancak kendinizi çok daha daha iyi hissedeceksiniz. Bir kahve içmeye ya da öğle molasına çıktığınızda, yakındaki bir parkta veya yeşil alanda tek başınıza yürüyüş yapın. Mümkünse, telefonunuzu ve diğer elektronik cihazlarınızı ofiste bırakın ve bu zamanı doğaya odaklanıp dinlemek için kullanın. Fiziksel hareketten ve temiz hava alma şansından da yararlanacağınız için bu hem zihniniz hem de bedeniniz için sağlıklı bir egzersiz olacaktır.